Lehokolo Greenspeed GT3 s nábojem Rohloff

10.8.2007

Tento týden jsme obdrželi dlouho očekávanou a velmi zajímavou zásilku - lehokolo Greenspeed GT3 z dílny Iama Simsna, australské legendy propagující ekologickou dopravu zaměřenou především na přepravu lidí.

lehokolo Greenspeed GT3 v rozloženém stavu lehokolo Greenspeed GT3 v rozloženém stavu

V naší nabídce naleznete kromě jiného také vícerychlostní náboj Rohloff SpeedHub 500/14. Proto při rozhodování, jakým řazením lehokolo osadit, byla volba naprosto jednoduchá a jasná. Stačilo upravit paprsky na délku 130 mm a 1x kříženým výpletem zaplést do 16-ti palcového ráfku. 

zaplétání náboje Rohloff SpeedHub 500/14 CC

Dalším krokem byla instalace ovladače řazení. V případě řazení Rohloff jde o otočnou rukojeť. Tu jsme umístili na levou stranu řidítek a upravili úchyt pro vedení lanek. Pak jsme vše mezi sebou propojili a mohli vyrazit.

instalace řazení k náboji Rohloff SpeedHub 500/14 CC

První testovací jízda vedla Jablonce nad Nisou na Severák, Královku, Bedřichov a zpět do Jablonce nad Nisou. Kromě toho, že lehokolo budilo značnou pozornost, jelo naprosto skvěle a bez jakýchkoliv problémů.

lehokolo Greenspeed GT3 na Severáku

Necelých 7 kilometrů do kopce dokonale prověřilo jeho stoupavost. Lehokolo je ve stoupání pomalejší než  "klasické" kolo. To je z důvodu menších 16-ti palcových kol. Rovněž jsou na nohou namáhané jiné svaly a chvíli trvá, než se jezdec s tím "srovná" a nalezne správný rytmus šlapání.

lehokolo Greenspeed GT3 na Severáku

Z kopce to je naprosto opačný případ, kdy při šlapání není třeba tolik síl a lehokolo jede naprosto snadno a neskutečně rychle. Tento pocit bezesporu umocňuje i nízký posed jezdce. Projíždění zatáček je kapitola sama pro sebe. Celý systém řízení je naprosto bezchybný a projíždění i ostrých zatáček je plynulé a velmi svižné.

Greenspeed GT3 Rohloff

8.8.2007

(Přečteno: 6222x  |  autor: Zdeněk Dokoupil  |  zdroj: http://www.rebelbike.com  |  zpět )