Duratec Career C14 s nábojem Rohloff

16.10.2007

Dnes jsme dokončili další kolo s nábojem Rohloff SpeedHub 500/14 DB OEM. Tentokrát se jedná se o elegantní černé horské 29-ti palcové kolo Duratec Career C14 se sportovními až závodními ambicemi.

Duratec Career C14 s nábojem Rohloff SpeedHub 500/14 DB OEM

Duratec je osazený odpruženou vidlicí Rock Shox Reba Team se zdvihem 100 mm a možností úplnného uzavření z řidítek. Velikost zdvihu byla uzpůsobena sportovnímu stylu jízdy jezdce. Reba disponuje rovněž možností regulace odskoku a tuhosti pomocí vzduchové patrony.

Duratec je vybaven vidlicí Rock Shox Reba Team

Kliky Truvativ Stylo Team vypadají velice elegantně. Integrovaná středová osa s ložiskami vně rámu napomáhá vylepšit již tak výbornou tuhost klik a zpřesnit přenos sil z jezdce na kolo.

kliky Truvativ Stylo Team s integrovanou středovou osou

Externí řazení Rohloff umožňuje montáž kotoučových brzd Avid Juicy Seven o průměru brzdového kotouče 160 mm. Bylo však nezbytné použít brzdový kotouč Rohloff, který je uchycený k náboji pomocí čtyř šroubů. Demontáž zadního kola z rámu je snadná a stačí pouze povolit rychloupínák.

externí řazení umožňuje montáž kotoučových brzd

Moment šlapání v tomto případě zachycuje podložka Rohloff Axle Plate OEM, která přesně zapadá do zadní prodloužené patky rámu. Přesné napnutí řetězu je možné doladit pomocí exentrického šlapacího středu a proto odpadá potřeba napínáku. Řetězová linka je tak naprosto přímá a ničím neporušená.

detail náboje Rohloff SpeedHub 500/14 DB OEM

Poměr převodů byl zvolen standardně, tedy pastorek se 16-ti zuby a přední převodník se 44 zuby. Tento převodový poměr umožňje jak velmi lehké převody v náročném terénu, tak i těžké převody ve sjezdech. Celková váha kola je 11.8 kg. Ta by se dala ještě snížit například výměnou plášťů nebo vidlice.

Náboj Rohloff SpeedHub 500/14 umožňje ujetí až 5 tisíc kilometrů na jeden řetěz. Poté následuje jeho výměna a otočení pastorku o 180 stupňů a další ujetí 5 tisíc kilometů. Olej v náboji je doporučené měnit rovněž po ujetí 5 tisíc kilometrů nebo 1x za sezónu. Při tomto servisu jsou provozní náklady v přepočtu na jeden kilometr podstatně nižší v porovnání s klasickým "přehazovačkovým" řazením.

Duratec Career C14 Rohloff

15.10.2007

(Přečteno: 6125x  |  autor: Zdeněk Dokoupil  |  zdroj: http://www.rebelbike.com  |  zpět )